Niezbędne pliki dotyczące warsztatów można pobrać na tej podstronie. Wszystkich zainteresowanych szczegółami zachęcamy do kontaktu pod adresem: edukacja@muzeumpamieci.pl
Wykonaj wszystkie poniższe kroki, pobierz i prześlij nam niezbędne dokumenty.
Zapoznaj się z naszą ofertą, warsztatów, lekcji muzealnych.
👇 Przewiń na dół strony, by zobaczyć opis warsztatów i lekcji muzealnych.
Gdy wypełniłeś/aś i przesłałeś nam wszystkie niezbędne dokument, zadzwoń do nas: +48 33/447-40-84 lub napisz e-mail: edukacja@muzeumpamieci.pl by ustalić termin warsztatów.
WARSZTATY
W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z pojęciami: legenda, herb. Poznają legendę jednej z miejscowości powiatu. Dowiedzą się, jak powstaje herb, poznają herby gmin powiatu oświęcimskiego i będą mogli stworzyć swój, wykorzystując różne techniki plastyczne. Lekcji towarzyszyć będzie prezentacja mulEmedialna z komentarzem prowadzącego.
Uczestnicy poznają historię Pana Bronisława, syna Pani Heleny Stupki, która zasłynęła z pomocy niesionej więźniom KL Auschwitz. W trakcie zajęć wykonują papierowego misia nawiązującego do opowieści małego Bronka wojny światowej z czasów II wojny światowej
Podczas zajęć dzieci słuchają bajki o tym, że warto pomagać innym. Rozmawiamy o sile niesienia pomocy drugiemu człowiekowi i wykonujemy pracę plastyczną.
WARSZTATY
W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z pojęciami: legenda, herb. Poznają legendę jedynej z miejscowości powiatu. Dowiedzą się, jak powstaje herb, poznają herby gmin powiatu oświęcimskiego i będą mogli stworzyć swój, wykorzystując różne techniki plastyczne. Lekcji towarzyszyć będzie prezentacja mulEmedialna z komentarzem prowadzącego.
Uczestnicy poznają historię Pana Bronisława, syna Pani Heleny Stupki, która zasłynęła z pomocy niesionej więźniom KL Auschwitz. W trakcie zajęć wykonują papierowego misia, nawiązującego do opowieści małego Bronka z czasów II wojny światowej.
Podczas zajęć dzieci słuchają bajki o tym, że warto pomagać innym. Rozmawiamy o sile niesienia pomocy drugiemu człowiekowi i wykonujemy pracę plastyczną.
Uczestnicy dowiadują się, czym jest szyfrowanie, kryptologia. Poznają krótką historię powstania znanych szyfrów i spróbują swoich sił w odszyfrowaniu wyrazów, następnie sami spróbują zaszyfrować wiadomość.
Uczestnicy dowiedzą się kto i kiedy wymyślił pocztówkę, kiedy dotarła do Polski. W trakcie warsztatu dzieci stworzą swoje pocztówki, które wyślą w „świat”.
W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z pojęciami: legenda, herb. Poznają legendę jednej z miejscowości powiatu. Dowiedzą się, jak powstaje herb, poznają herby gmin powiatu oświęcimskiego i będą mogli stworzyć swój, wykorzystując różne techniki plastyczne. Lekcji towarzyszyć będzie prezentacja multimedialna z komentarzem prowadzącego.
Zajęcia przybliżające genezę herbów oraz ich zastosowanie. Uczestnicy poznają herby powiatu oświęcimskiego i ich krótkie historie powstania. Podczas zajęć będą mogli wykonać swój herb dowolną techniką plastyczną. Lekcji towarzyszyć będzie prezentacja multimedialna z komentarzem prowadzącego.
W trakcie zajęć uczestnicy poznają pojęcie małej ojczyzny oraz zabytku, dowiedzą się, jakie są kategorie zabytków oraz jak należy je chronić. Poznają ciekawe zabytki ziemi oświęcimskiej, wykonają rysunek jednego z nich i opis zachęcający do jego zwiedzenia. Lekcji towarzyszyć będzie prezentacja mulEmedialna z komentarzem prowadzącego.
Uczestnicy pracując w grupie, wyobrażają sobie, że są detektywami i na podstawie zebranych informacji, odtwarzają historie przedmiotów.
Uczestnicy poznają niemieckie plany dotyczące powstania KL Auschwitz- Birkenau, czego konsekwencją były wysiedlenia ludności cywilnej . W trakcie zajęć przedstawione zostają akcje wysiedleńcze na terenie ziemi oświęcimskiej. Uczestnicy pracują na relacjach świadków historii.
Uczestnicy dowiadują się, czym jest szyfrowanie, kryptologia. Poznają krótką historię powstania znanych szyfrów i spróbują swoich sił w odszyfrowaniu wyrazów, następnie sami spróbują zaszyfrować wiadomość.
Uczestnicy dowiedzą się kto i kiedy wymyślił pocztówkę, kiedy dotarła do Polski. W trakcie warsztatu dzieci stworzą swoje pocztówki, które wyślą w „świat”.
Uczestnicy zajęć przyjrzą się losom więźniów KL Auschwitz-Birkenau.
Poznają sylwetki ludzi z terenu ziemi oświęcimskiej, którzy z narażeniem życia nieśli pomoc więźniom obozu. Zajęciom będą towarzyszyć relacje świadków historii.
Uczestnicy warsztatów poznają, jak wyglądało życie mieszkańców ziemi oświęcimskiej podczas niemieckiej okupacji. Zajęciom towarzyszyć będzie praca z tekstem i dokumentami archiwalnymi.
Uczestnicy warsztatów poznają, jak wyglądało życie mieszkańców ziemi oświęcimskiej podczas niemieckiej okupacji. Zajęciom towarzyszyć będzie praca z tekstem i dokumentami archiwalnymi.
Uczestnicy pracując w grupie, wyobrażają sobie, że są detektywami i na podstawie zebranych informacji, odtwarzają historie przedmiotów.
Podczas warsztatu uczestnicy poznają historię wysiedleń pod strefę interesów obozu KL Auschwitz.
Uczestnicy dowiadują się, czym jest szyfrowanie, kryptologia. Poznają krótką historię powstania znanych szyfrów i spróbują swoich sił w odszyfrowaniu wyrazów, następnie sami spróbują zaszyfrować wiadomość.
Podczas warsztatu uczestnicy poznają tragiczną historię rodziny Kuligów z Poręby Wielkiej, która udzieliła pomocy uciekinierowi z KL Auschwitz.
W trakcie zajęć uczestnicy poznają biografie Heleny Stupki – bohaterki AK zaangażowanej w pomoc więźniom KL Auschwitz oraz Janiny Kajtoch – nauczycielki tajnego nauczania oraz bohaterki AK zaangażowanej w pomoc więźniom KL Auschwitz.
WARSZTATY
Uczestnicy zajęć przyjrzą się losom więźniów KL Auschwitz-Birkenau. Poznają sylwetki ludzi z terenu ziemi oświęcimskiej, którzy z narażeniem życia nieśli pomoc więźniom obozu. Zajęciom będą towarzyszyć relacje świadków historii.
Uczestnicy warsztatów poznają, jak wyglądało życie mieszkańców ziemi oświęcimskiej podczas niemieckiej okupacji. Zajęciom towarzyszyć będzie praca z tekstem i dokumentami archiwalnymi.
Uczestnicy warsztatów poznają, jak wyglądało życie mieszkańców ziemi oświęcimskiej podczas niemieckiej okupacji. Zajęciom towarzyszyć będzie praca z tekstem i dokumentami archiwalnymi.
Uczestnicy pracując w grupie, wyobrażają sobie, że są detektywami i na podstawie zebranych informacji, odtwarzają historie przedmiotów.
Podczas warsztatu uczestnicy poznają historię wysiedleń pod strefę interesów obozu KL Auschwitz.
Uczestnicy dowiadują się, czym jest szyfrowanie, kryptologia. Poznają krótką historię powstania znanych szyfrów i spróbują swoich sił
w odszyfrowaniu wyrazów, następnie sami spróbują zaszyfrować wiadomość.
Uczestnicy zajęć poznają historię Władysławy Rzepeckiej z d. Harat, łączniczki AK z Libiąża. Warsztat bazuje na filmie pod tytułem „Kurierka” w reżyserii Marka Luzara.
Podczas warsztatu uczestnicy poznają historię brawurowej ucieczki czterech więźniów z KL Auschwitz możliwej dzięki pomocy ruchu oporu.
Podczas warsztatu uczestnicy poznają tragiczną historię rodziny Kuligów z Poręby Wielkiej, która udzieliła pomocy uciekinierowi z KL Auschwitz.
W trakcie zajęć uczestnicy poznają biografie Heleny Stupki – bohaterki AK zaangażowanej w pomoc więźniom KL Auschwitz oraz Janiny Kajtoch – nauczycielki tajnego nauczania oraz bohaterki AK zaangażowanej w pomoc więźniom KL Auschwitz.
Lekcje muzealne
Podczas zajęć dzieci słuchają bajki o tym, że warto pomagać innym. Rozmawiają o sile niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Prowadzący nawiązuje do czasów II wojny światowej i sytuacji dzieci w tym okresie. Zaprasza uczestników na ścieżkę edukacyjną znajdującą się przed budynkiem muzeum, gdzie opowiada historie dzieci żyjących w trudnych czasach II wojny światowej.
Podczas zajęć dzieci poznają postać Marii Bobrzeckiej – aptekarki z Brzeszcz poprzez przedmioty zgromadzone na wystawie stałej. Następnie wykonują prace plastyczne dotyczące tytułowego Anioła Stróża.
Lekcje muzealne
Podczas zajęć dzieci słuchają bajki o tym, że warto pomagać innym. Rozmawiają o sile niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Prowadzący nawiązuje do czasów II wojny światowej i sytuacji dzieci w tym okresie. Zaprasza uczestników na ścieżkę edukacyjną znajdującą się przed budynkiem muzeum, gdzie opowiada historie dzieci żyjących w trudnych czasach II wojny światowej.
Podczas zajęć dzieci poznają postać Marii Bobrzeckiej – aptekarki z Brzeszcz poprzez przedmioty zgromadzone na wystawie stałej. Następnie wykonują prace plastyczne dotyczące tytułowego Anioła Stróża.
oraz wystawie stałej i wykonują ich portrety na kamieniach.
Uczestnicy wspominają minione wakacje, oglądają stare fotografie ziemi oświęcimskiej na wystawie stałej i wspólnie tworzą pracę plastyczną, wykorzystując glinę i rośliny. Podczas lekcji uczestnicy poznają również historię lata w przededniu II wojny światowej.
Podczas zajęć uczestnicy poznają postać Marii Bobrzeckiej – aptekarki z Brzeszcz poprzez przedmioty zgromadzone na wystawie stałej. Następnie wykonują prace plastyczne dotyczące tytułowego Anioła Stróża.
W trakcie zwiedzania ekspozycji uczestnicy mają zwrócić uwagę na informacje, przedmioty związane z tytułową bohaterką, uzupełniając jednocześnie kartę pracy. Po zakończeniu zwiedzania wystawy uczestnicy odpowiadają na pytania prowadzającego dot. ekspozycji, prezentują odpowiedzi na pytania zawarte w karcie pracy. Podzieleni na grupy otrzymują dodatkowe materiały o Helenie Płotnickiej i tworzą jej biogram.
Uczestnicy poznają historię związaną z wkroczeniem wojsk niemieckich i czasem okupacji na terenie ziemi oświęcimskiej. Następnie zostają podzieleni na grupy i udają się z kartami pracy na wystawę stałą, gdzie odpowiadają na pytania związane z tym okresem. Później wspólnie tworzą mapę myśli.
Uczestnicy wspominają minione wakacje, oglądają stare fotografie ziemi oświęcimskiej na wystawie stałej i wspólnie tworzą pracę plastyczną, wykorzystując glinę i rośliny. Podczas lekcji uczestnicy poznają również historię lata w przededniu II wojny światowej.
Lekcje muzealne
W trakcie zwiedzania wystawy uczestnicy mają zwrócić uwagę na pojawiające się na wystawie informacje, przedmioty związane z Marią Bobrzecką, uzupełniając jednocześnie kartę pracy. Po zakończeniu zwiedzania uczestnicy odpowiadają na pytania prowadzającego dot. wystawy, prezentują odpowiedzi na pytania zawarte w karcie pracy. Podzieleni na grupy otrzymują karty z dodatkowymi materiałami o Marii Bobrzeckiej oraz tworzą jej biogram.
W trakcie zwiedzania ekspozycji uczestnicy mają zwrócić uwagę na informacje, przedmioty związane z tytułową bohaterką, uzupełniając jednocześnie kartę pracy. Po zakończeniu zwiedzania wystawy uczestnicy odpowiadają na pytania prowadzającego dot. ekspozycji, prezentują odpowiedzi na pytania zawarte w karcie pracy. Podzieleni na grupy otrzymują dodatkowe materiały o Helenie Płotnickiej i tworzą jej biogram.
W trakcie zwiedzania wystawy stałej uczestnicy mają zwrócić uwagę na pojawiające się na ekspozycji informacje, przedmioty związane z Piotrem Szewczykiem, uzupełniając jednocześnie kartę pracy. Po zakończeniu zwiedzania uczestnicy odpowiadają na pytania prowadzającego dot. wystawy, prezentują odpowiedzi na pytania zawarte w karcie pracy. Podzieleni na grupy otrzymują karty z dodatkowymi informacjami o Piotrze Szewczyku oraz tworzą jego biogram.
Uczestnicy poznają historię związaną z wkroczeniem wojsk niemieckich i czasem okupacji na terenie ziemi oświęcimskiej. Następnie zostają podzieleni na grupy i udają się z kartami pracy na wystawę stałą, gdzie odpowiadają na pytania związane z okresem okupacji na terenie ziemi oświęcimskiej. Później wspólnie tworzą mapę myśli.
Proponowane przez nasze muzeum warsztaty/lekcje muzealne są dostosowywane do potrzeb danej grupy.
Jesteśmy również otwarci na współpracę i sugestie ze strony nauczycieli/terapeutów.
Uwzględniamy stopień i rodzaj niepełnosprawności.
Zajęcia oparte są na rozmowie, a przeprowadzane w trakcie zajęć ćwiczenia adekwatne do cech rozwojowych uczestników.
W trakcie proponowanych warsztatów są wykorzystywane elementy arteterapii i muzykoterapii.
„Trzeba ludzi uczyć w granicach możliwie najszerszych,
nie tylko z książek czerpać mądrość,
ale z nieba, ziemi, z dębów i buków”
Jan Amos Komeński
Strona główna » Warsztaty / lekcje muzealne